דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרקעות למכירה בישראל 

מאת    [ 16/10/2013 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 1748 פעמים ]

ישראל היא מדינה קטנה, מספר הקרקעות המוצעות למכירה בארץ הוא מוגבל ובאופן טבעי הולך ומתמעט ככל שחולפות השנים. מומחים מצביעים על הירידה המהותית בהיצע של קרקעות לבנייה כגורם מספר אחת לעליית מחירי הדירות בתקופתנו. בהתאם לכך, המדינה משקיעה כיום בוועדות לתכנון, בנייה ופיתוח ומתחילה בתהליכי הפשרת קרקעות למכירה בפריפריה ובאזורים הסמוכים לערים הגדולות.

ישנם סוגים שונים של קרקעות למכירה, הנפוצים ביותר הם: קרקע חקלאית, מגרשים בישובים מתפתחים/הרחבות, מגרשים המיועדים לקורס יזמות נדל"ן או קבוצות רכישה, ולבסוף מרגשים בודדים לבנייה פרטית הממוקמים באזורי העיר והישובים הגדולים. כאשר בוחנים אפשרות לרכישת קרקע ישנם מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון על מנת להימנע מסיכונים מיותרים.

אילו פרמטרים משפיעים על שווי הקרקע?

הגורם הראשון שמכריע באופן אבסולוטי את ערך הקרקע הוא כמובן המיקום שלו. קרקע בסדר גודל דומה תעלה מאות אחוזים יותר במרכז הערים הגדולות מאשר באזורי הספר של העיר. באופן דומה, סביר שקרקע במרכז הארץ תעלה יותר מאותה הקרקע בדרום או בצפון הקיצוני. לאחר המיקום משפיעים גודל המגרש ומיקומו ביחס לסביבה שלו, יש לקחת בחשבון את הגישה למגרש, את רמת הקרבה שלו ליחידות מגורים סמוכות, את רמת התשתיות באזור, וכן את רמת המוכנות שלו לבנייה. הכשרת הקרקע לבנייה עלולה להיות תהליך ארוך ויקר, על כן מגרש המוצע למכירה יחד עם תכניות הנדסיות ואישורי בנייה שווה יותר מקרקע בתולית.

מה כדאי לבדוק טרם רכישת קרקע?


כאשר בוחנים עסקה של קרקעות למכירה חובה לבצע כמה בדיקות כלליות, בדיקות אלו תקפות לכל אחד מסוג הקרקעות והן מעניקות מושג מוחשי יותר לגבי הערך הראלי של השטח. ראשית, יש לבדוק את אחוזי הבנייה המותרים בשטח וכן את ההגבלות השונות שחלות על המגרש. הגבלות אלו יכולות לחייב בניית סוג מבנה מסויים, למשל: מבנה צמוד קרקע, דו משפחתי, בניין מגורים וכן הלאה. בנוסף קרקעות למכירה הן נכס נדל"ני לכל דבר ועניין, על כן, מומלץ לבדוק את כל הסוגיות הנורמטיביות הנהוגות ברכישת נכס: סוג אוכלוסייה, נוף, רעש, צפיפות, זיהום אוויר, קרבה לתשתיות עירוניות כגון תחבורה, בתי ספר, חנויות וכדומה.

התייעצות עם אנשי מקצוע


עבור צרכן לימודי נדל"ן תהליך קבלת ההחלטות ברכישת קרקע עלול להיות מורכב יותר מזה שבקניית מבנה גמור. זאת מפני שקשה יותר להגדיר את הציפיות והצרכים הספציפיים של הרוכש כשהוא ניגש לבחון מגרש. יתרה מכך, כל פרטי העסקה אינם מומחשים על פני השטח, על העסקה משפיעים היבטים משפטיים חשובים שעלולים לגרום לקונה לחשוש מרכישת "חתול בשק". על מנת להיפטר מהחששות חובה להיעזר בשרותיו של עו"ד המתמחה בתחום המקרקעין, עורך-הדין בוחן את ההיבטים הסמויים מן העין ומוודא את כשרותו של השטח מבחינת אישורי בנייה, בעלות חוקית, היטלים ומיסים.  

אייזנברג גרופ, חברת לימודי קורס נדל"ן המובילה בתחומה מציעה מבחר של קרקעות למכירה בארץ ובעולם. לפרטים נוספים על פרוייקטים חדשים של החברה http://eisenberggroup.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב